torsdag 11 december 2008

Home sweet home

Jag har återvänt till underbara Sverige igen och det är så skönt!!! Även om man nu ska ställa om sig till denna tidszonen så är det fullkomligt ljuvligt att vara tillbaka. Jag är en hemmakatt. Nuförtiden finns det nästan inget bättre än att få vara hemma och skrota. Förut var jag en utekatt. Jag älskade att vara ute och hitta på saker och blev rastlös av att vara hemma. Vet inte när det vände men jag är nästan patologiskt förtjust i hemmet nu. Det kan förstås ha med mitt ständiga resande i jobbet att göra. Jag är borta hemifrån riktigt mycket vilket innebär en ständig längtan efter att komma hem igen. När andra människor har semester reser de bort, jag stannar hemma. Det är lite synd om min man för han stannar snällt hemma med mig även om det innebär uppoffran av en och annan exotisk tripp.
Börjar få in liiite, liiite julkänsla och förstår att jag borde börja köpa julklappar nu. Har inte köpt en enda. Sen är det ju obligatoriskt lussebak innan luciamorgonen vilket då innebär imorgon kväll. Vilken fredagkväll va;)
Bönan verkar hänga kvar och idag går jag in i vecka 7.
- Har mått illa idag, men det kan lika gärna ha varit efter vitamintabletterna för det är ett rävgift för magslemhinnan, fy!
- Trött, men det kan vara jetlag.
- Törstig är jag hela dagarna och där har jag ingen annan förklaring än graviditeten.
Så är livet på en pinne i verklighetens Sverige en dag som denna.

2 kommentarer:

Signora sa...

Ett tips är att ta vitamintabletterna på kvällen innan du somnar istället. Då slipper du illamåendet.

Anonym sa...

Välkommen hem!! Är själv både trött och törstig jämt så det verkar vara ett säkert symtom... KRAM