fredag 12 december 2008

Illamående


Idag på morgonen gjorde sig illamåendet tydligt till känna. Jag har ju spekulerat i om det varit vitamintabletterna som orsakat det, men imorse tog jag inga. Jag kunde inte äta så mycket frukost och inget kaffe blev det heller. Väl iväg för dagen fick jag behov av att få i mig något salt vilket slutade med att jag proppade i mig en massa skolkritor (godiset alltså). Sen kändes det bra igen. Tröttheten är ofantlig, jag skulle kunna somna var och när som helst. Längtar ständigt efter att få vila eller sova.
Har bestämt mig för att ta ledigt en del i jul så jag kan få må illa och sova i lugn och ro. Har inte fått det beviljat av bossen än, men jag hoppas verkligen inte det ska bli några problem. Behöver det!
Jag har inte velat ringa MVC för tidigt av rädsla för att något ska hända, men nästa vecka får jag nog ta tag i det för sen kommer ju julen och verksamheterna tar ledigt. Det känns som att det ska hända något om jag berättar att jag är gravid, det är därför jag inte vågar. Det är bara jag och min man som vet, ingen annan (förutom kliniken). Jag kan snöa in på magiskt tänkande ibland. Om jag gör si eller så kommer det eller detta ske. Om jag inte hade gjort si eller så, så hade inte det eller detta hänt. Hopplöst!
Jag måste ju kontakta MVC så jag är under kontroll någonstans, det säger sig självt. Får sluta upp med mina nojjor, nu är det allvar!

Inga kommentarer: