torsdag 25 juni 2009

Vecka 34+0

Idag går vi in i vecka 35! Tiden går så obeskrivligt fort att jag knappt hänger med.
Vi var på första förlossningsutbildningen av två igår. Det är så spännande och häftigt vad kroppen ska klara av och jag ser fram emot min egen upplevelse. Självklart är man ju rädd att något ska gå fel och att barnet inte ska må bra av någon anledning. Där jag bor gör man ingen förlossningsplan vilket känns skönt. Jag har funderat på det där innan och undrat vad sjutton man ska skriva där. Man kan ju inte veta i förväg hur det känns och hur man vill ha det. Min BM förespråkade epiduralbedövning ganska friskt. Jag har alltid trott att även den nya typen av epidural försämrade värkarbetet och därför varit ganska avigt inställd till det men så är det tydligen inte enligt min BM.
Har börjat svullna upp om fingrarna på natten och i värmen dagtid känner även fötterna ett behov av att fläka ut sig. Inte så mycket att göra något åt mer än att försöka dricka mycket, röra sig och idka högläge när det går.

1 kommentar:

MochM sa...

Åh vad nära det är nu! Låter som du mår rätt fint, svullna fingrar till trots, skönt!