måndag 1 juni 2009

Kassler & korv

Nu när det varit varma dagar märker man hur lätt det är att svullna om händer och fötter. Det värsta är ju att det tar lång tid innan man återgår till det normala. Kvittar liksom hur svala fötterna är eller hur länge man ligger med dem i högläge. Inte förrän efter en natts vila kunde jag känna igen mina vanliga fötter efter helgen, detta istället för de kasslerfötter med korvtår jag dragits med under de senaste dygnen.
Märker också ett allt större behov av att få vila någon gång under eftermiddagen. Jag orkar inte hålla igång oavbrutet från morgon till kväll längre. Ibland känns det lite jobbigt att inte orka som förut. När man ska hitta på roliga saker med vännerna och man får avstå eller välja något pensionärsalternativ. Men på något sätt gör sig kroppens behov nu ändå så pass påtagliga att det liksom inte finns något val. Det är skönt att slippa välja aktivt, att bara lyssna på kroppen. Ibland pressar man sig nog lite väl mycket men det straffar sig ju direkt med mycket sammandragningar och ryggont så därför sker det inte alltför ofta längre.

2 kommentarer:

Anna-Bell sa...

Mina fötter såg ut som grisklövar när jag väntde Prinsen. Han är ju född i slutet av sommaren -06 som var kanonvarm. Jag bara skrattar när jag ser de korten.

MochM sa...

Ja ta det lugnt så mycket du kan. Ligg och titta på kasslerfötterna och korvtårna! ;o)