lördag 20 juni 2009

Dagen efter

Hur skönt är det inte att slippa "dagen efter" idag? Jag är superglad och nöjd åt att vara pigg och välmående istället för muntorr och seg:) Hoppas ni haft ett härligt midsommarfirande trots att det nyckfulla svenska sommarvädret säkert gjort sig påmint på de flesta platser i Sverige. Sannolikt vädermässigt säkrare att fira en traditionell midsommar utomlands. Konstigt att vi fortsätter envisas med traditioner som förutsätter fint väder när majoriteten av alla midsommaraftnar i Sverige firas med blåst och regnskurar.
Rent kroppsligt har jag den sista veckan haft väldigt ont i ligamenten, under magen mot ljumskarna. Någon som varit med förr som vet om det är vanligt vid den här tiden i graviditeten? Det som gör mig bekymrad är om det skulle vara en urinvägsinfektion som inte yttrar sig på annat sätt. Har visserligen aldrig haft någon urinvägsinfektion tidigare i hela mitt liv men man vet ju aldrig. Det skulle i vilket fall inte vara så bra att råka ut för det nu under graviditeten.
Det är mycket som ska växa, töjas och förberedas just nu så längst inne tror jag nog ändå att det är som det ska, men det gör ju så j-a ont. Kan inte gå upprätt ibland...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lyckost dig som inte var bakis igår, jag var som en zombie hela dagen trots att jag givetvis inte drack någon alkohol... Kanske sympatiserade min kropp med Joakim;)

Jag har ont på samma ställe som du och har nog haft det i en månad eller så. Ingen fara säger de (surprise!) utan det är just som du skrive att det är mycket som töjs och förbereds nu. Har heller aldrig haft urinvägsinfektion, men blev nojjig över det nu och pratade med bm om det som sa att var jag orolig så var det baa att komma dit och lämna ett prov för att utesluta det. Så mitt tips är att ringa MVC imorgon så du slipper gå omkring och oroa dig.

Fick förresten också tips om ett bälte man kan ha för att slippa trycket nedåt ljumskarna, men jag har glömt bort både att inhandla det och vad det hette så jag var nog inte till vidare bra hjälp där...

KRAMAR

Signora sa...

Här drar det också i ligamenten. Antar att det är normalt för jag har haft det till och från hela graviditeten - ända sedan början.

Skönt att inte vara bakis, ja! :-) Och som mamma blir det faktiskt fler njutningar av det slaget. ;-)