lördag 6 juni 2009

Modig

Idag har jag varit modig, men allt är ju relativt förstås. Jag har iallafall hämtat ut den Baby Box man får som gravid med diverse testprodukter för sitt nyfödda barn. Har fortfarande inställningen att allt kan hända och att för tidiga förberedelser kan leda till något ont, men idag trotsade jag detta och följde mina drömmars budskap. Alltså de drömmar som jag upplever på natten som ofta handlar om att bebis kommer utan att vi hunnit ordna någonting. Det är ju faktiskt så att om 5 veckor anses bebis vara fullgången och kan därefter i princip dyka upp när som helst. Naturligtvis klarar man sig säkert utmärkt utan att förbereda men det är ju trots allt lite av det man längtat efter att få göra också. Idag har jag smygstartat...

Ha en trevlig nationaldag förresten!

2 kommentarer:

Signora sa...

Shit! Fem veckor! :-o Har vi inte längre kvar än så? "Två månader" mal i mitt huvud och det är ju låååång tid. Men fem veckor. Jo, det kan det ju vara. Oj! Dags att plocka fram lite bebiskläder kanske. Och bestämma var jag ska föda också. Och kanske HUR jag ska föda. Ska det bli planerat snitt är det ju läge att just PLANERA det. Annars lär det ju bli ett rätt oplanerat snitt. ;-)

Hmm... Fem veckor alltså.

MochM sa...

Ja man är ju lite sådär, att man inte vill tjuvstarta. "Tänk om" finns ju alltid där i bakhuvudet. Men släng "tänk om" och förbered, boa och fixa tycker jag!
Kram m.