söndag 14 juni 2009

Lugn & fin

Igår fick jag hålla mig lugn och fin. Ingen fest och inget annat heller egentligen. Sammandragningarna kom och gick hela tiden så fort jag inte låg ner. Inget smärtsamt, men tröttsamt. Det innebar att lördag em och kväll spenderades i horisontalläge. Lactaltestet var negativt. Det kändes skönt även om jag inte har en aning om dess säkerhet.
Idag känns det lugnare och sammandragningarna kommer inte alls lika ofta. Har tom varit och beställt babysängen och babyskydd till bilen. Stora kliv för mig, små kliv för mänskligheten!!
Kvällen får ägnas åt stillsamma aktiviteter så att kommande arbetsvecka orkas med. Bara tre veckor kvar att arbeta nu, känns overkligt.

2 kommentarer:

MochM sa...

Wow, förstår att stegen är stora. Måste också fixa en massa men det känns för overkligt för att jag ens ska bli stressad över det.
Hoppas sammandragningarna lugnat ned sig.
Kram m.

zygoten sa...

Tror det här sammandragningsracet jag varit igenom gjort det mer påtagligt att saker faktiskt kan hända i förtid, men visst känns det fortfarande overkligt. Kram z