onsdag 1 april 2009

Reseförsäkring

Idag har jag tillsammans med chefen kommit fram till att jag inte bör göra den där jobbresan utomlands när jag är i vecka 32. Han sa direkt, innan jag hann prata färdigt att det inte var något alternativ och att det inte var värt att ta några risker. Min chef är bra, riktigt bra ur många aspekter och jag är otroligt tacksam över det. Tro mig, jag har arbetat med chefer som hamnat på sina poster av obegripliga anledningar och som verkligen aldrig borde få befinna sig i ledande positioner.
Kan meddela att jag fram till igår fortsatt mitt letande efter reseförsäkringar som täcker även efter 28e veckan, men idag ramlade jag av en slump över information om två påstådda sådana. Eftersom mitt problem är löst har jag inte kollat upp det själv men försäkringarna skulle finnas hos Euro Assistance och Gouda för den som är intresserad.

3 kommentarer:

Sandra sa...

Tack för försäkringstipsen. Konsumentundersökningen gär vidare...
Euro Assistance kan jag tyvärr inte hitta. Goudas försäkring har jag tittat på sedan tidigare och kan meddela att den inte hjälper så mycket. Den täcker visserligen vård och hemresa, men inte för det nyfödda barnet. Som jag har förstått det är det just hemresa för ett nyfött barn som kan bli väldigt kostsam (då många för tidigt födda barn pga lungornas underutveckling inte kan flyga med vanligt flyg utan måste åka med ambulansflyg).
Jag tror att du har fattat ett klokt beslut - och gläds åt att du har en så bra chef!

MochM sa...

Vad bra med en bra chef. Klart du inte ska ut och resa i vecka 32, det verkar ju bara galet.
Ha en bra helg!
m.

Signora sa...

Haha! Här kommer den: "Vad var det jag saaaaaaaa!?" ;-)
Klokt beslut tycker jag!