tisdag 14 april 2009

Sparkar och mammagrupper

Hjälp vad tiden går fort! Påsken har bara susat förbi full med påskfirande och sociala aktiviteter. Jag känner mig inte särskilt utvilad kan jag erkänna, men nu är det ju trots allt bara kortvecka innan helgen är här igen.
Bönan ger sig tillkänna varje dag och om det är för svagt eller inte tillräckligt mycket så vaknar hönsmamman till liv. Igår och fram till idag på fm var det FÖR lugnt och ganska svaga sparkar. Var på vippen att ringa BM för att få lyssna på hjärtljuden, men då vaknade bönan till. De där rörelserna är lika magiska varje gång och jag njuter i fulla drag. Min mage växer och frodas och från brösten kommer det råmjölk således verkar saker och ting ändå följa sin planerade gång, känns skönt. Ska till BM nästa vecka för vägning och SF-mått. Tror också att jag får info om vilka profylaxkurser som erbjuds och kanske tips på mammagrupper i stan. Jag har flyttat till vår stad för bara några år sedan och har inga egna vänner i barnalstrande ålder här så det får jag nog lägga ner lite energi på. Måste ju ha någon som jag kan träffa här under dagarna utan att behöva resa alltför långt.

4 kommentarer:

Signora sa...

Det där med att det känns "för lite" känner jag igen. Troligen beror det på att din lilla böna ändrat ställning och sparkar åt ett mindre känsligt håll.

MochM sa...

Vad härligt det låter med sparkandet. Själv har jag börjat känna av lite rörelser och bara det är ju underbart.

Spännande med mammagrupp. Jag kan ha svårt för påtvingade sociala sammankomster, men det här låter ju toppen, särskilt om man inte har vänner i samma situation som sagt.

m.

Hanna sa...

Ja visst är det underbart med sparkandet (förutom när jag blir väckt på natten när Flempan sparkat lite för hårt på samma ställe...). :)

Tack för dina fina kommentarer! Det värmer!

Kram Hanna

Anonym sa...

Ja det är lätt att bli orolig om man plötsligt inte känner lika mycket rörelser som vanligt. Har hört att det finns "mojänger" man kan köpa och lyssna på hjärtljuden hemma, men har inte bestämt mig för om jag vill ha en eller inte...

Det där med föräldragrupper funderar jag också på, har inte heller direkt några vänner i samma sits. Synd att vi inte bor nära varandra för då kunde vi ju umgås:) KRAM