måndag 20 april 2009

Bloggtankar & sömnsvårigheter

Jag är ju så dålig på att skriva inlägg i bloggen nu! Funderar så klart på massor av saker, men blir självkritisk och tror inte att det intresserar någon annan. Så kommer jag på att bloggen är till för mig själv också. Det har ju faktiskt blivit som ett dokument över hela graviditeten. Med den inställningen blir det lättare att skriva. Jag försöker föra en "vanlig" dagbok också för att följa graviditetens gång och när minnet sviker så finns ju allt att hämta i bloggen.
Har fått svårt att sova på natten igen. Nu är det pga problem att hitta bekväma sovställningar. Jag sover helst på magen i vanliga fall och det har med lite modifikation gått bra fram till nu när det inte går längre. Magen är stor och kan inte tryckas ihop mer, sidbytena måste göras med magsving uppåt eller någon konstig form av knästående. Skulle allt bra vilja se hur klumpigt detta ser ut. Inser att detta är en preview av vad som komma skall, men det är lite besvärande ändå. Kan helt enkelt inte somna på sidorna än.
Har haft ont i övre delen av magen idag. Inget som oroar mig jättemycket och det är förhoppningsvis över till imorgon. Vid några tillfällen har jag också trott att bönan fastnat någonstans mellan revbenen för det har gjort så hiskeligt ont och känslan av något främmande innanför revbensbågen var påtaglig. Har fått trycka till och massera för att få bort obehaget.
Ovan nämnda krämpor är kära besvär att uthärda när jag tänker på mitt älskade lilla inneboende liv.

1 kommentar:

MochM sa...

Klart du ska se det som en dokumentation, så tänkte jag när jag började bloggen. Att det främst var för min egen skull, för att sen kunna gå tillbaka och se "hur kände jag då". Det är ju så lätt att förtränga.

Jobbigt det här med att sova på mage. Jag sover också helst så och än går det, men jag bävar lite för att komma dit du är nu, när det faktiskt inte går längre.

m.