tisdag 21 april 2009

Vecka 24+5

Idag har jag varit hos BM. Känns som Maria skriver lite overkligt att vara där, att det verkligen är oss det gäller. Det är mysigt.
Idag mättes magen och blodtrycket, ny blodgruppering togs och det bästa av allt lyssnandet på hjärtljuden! Det är så underbart att få höra de där ivriga ljuden att jag blir alldeles rörd. Bönan sparkade en del och det hör man också tydligt i doptonen. BM trodde också att h*n hade hicka men det kunde jag inte urskilja.
Allt verkade som det skulle idag och jag gick stolt iväg därifrån och köpte mig en glass som belöning för någon vikt togs det inte idag heller!
Ikväll bär det nog av för att undersöka vagndjungeln lite. Har kollat upp att vi behöver beställa vagnen i maj för att hinna få den i tid. Känns lite obehagligt att beställa så tidigt om något skulle hända även om det flesta återförsäljare erbjuder pengarna tillbaka om så skulle bli fallet. Det är naturligtvis jätteroligt och oerhört mysigt att få titta på saker till barnet, men osäkerheten gnager i nacken ändå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det känns faktiskt overkligt att sitta där och prata om vår graviditet ochsamtidigt så underbart:)

Inte heller på mig kollades vikten idag så jag unnade mig en chokladboll (för ovanlighetens skull).

Så kul att ni börjar kolla på vagn. Visst kan det kännas tidigt, men den här sista tiden kommer säkert att gå i rasande fart och jag har börjat förstå att det är mycket som ska fixas. Har inte alls börjat kolla på sånt innan, men det kanske är bäst att göra det nu när man har ork och sinnesnärvaro...

Hoppas ni hittar något ni gillar ikväll!!

Kramar

MochM sa...

Vad mysigt det låter. Skönt att ha dig precis ett steg innan mig, jag har ju mitt 24-veckors-möte i maj.

Glass är något jag unnar mig ofta! Och vågen försöker jag inte tänka på. Men jag tror minsann min BM sa att det skulle bli vägning nästa gång.

Vagndjungel är rätta ordet. Fattar inte hur man ska hitta rätt. Vi hade trott att vi skulle få köpa en vagn av vänner, men dom blev med sin trea istället! Så nu jagar vi också. Måste ha rätt liten vagn för att få plats i hissen, så om ni ramlar på en sådan - tipsa gärna! :o)

Lycka till!
Kram m.