söndag 26 april 2009

Barnvagnsdjungeln

Idag blev det barnvagnsdjungel, och djungel av alla andra slag också för den delen. Det är babyskydd, sitters, sängar, bärselar, babyvakter etc, etc. Jag är överväldigad av utbudet och det är sannerligen ingen lätt uppgift att välja. Det svåra är att man vill ju bara ha det bästa åt sitt lilla barn. Då har jag ändå inte nämnt alla andra saker som bara kan väljas utifrån ens egna smak och tycke. Det är babyfiltar, madrasser, kuddar, påslakan, örngott, mobiler, badbaljor, amningskuddar, nappar, blöjor och det fortsätter i all oändlighet.
När det då gäller vagnen så fick jag idag reda på att vagnen bör beställas snarast då vissa färger redan tagit slut och inte kommer att levereras mer i år! Får spendera en del av kvällen åt att välja färgkombination för att kunna beställa i veckan. Det blir en Emmaljunga Citycross med babykorg för vår del. Behöver en stabil vagn som klarar terräng. De trehjuliga vagnarna känns för instabila och Briovagnarna har så mycket svaj att jag har fått för mig att barnet vänjer sig vid det och sen får man kämpa för att kunna åstadkomma det i andra situationer.
Man kommer ju aldrig kunna veta om det blev bra förrän efteråt i vilket fall så nu får det bli såhär.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra val tycker jag:) Vi ville också ha en stabil terrängvagn, 3-hjulingarna plockade vi bort direkt.

Håller med om att det är en djungel och hur sjutton ska man veta vad man egentligen behöver? Det finns ju hur mycket tillbhör som helst!!

Kramar