onsdag 10 september 2008

Yrkesliv vs familjeliv

Har precis kommit hem efter en lång arbetsdag på resande fot och känner mig ganska mör... Dagar som denna hinner man inte tänka på våra problem m barnalstrandet lika mycket och det är bra -just nu. Mindre bra är att precis det arbetet kommer kräva samma tid, samma energi och uppmärksamhet även under behandling och om allt går vägen så ska det kombineras med graviditet och senare kanske tom med barn. Behöver ju inte direkt bekymra mig för det idag, men det är saker jag grubblar över ändå. Man kan vända på saken och säga att det skulle vara ett nöje att behöva ta itu med sådana problem. Vägen dit är lång, jag rör mig långsamt framåt. Jag ju vet inte ens om jag kommer nå ända fram.
Har dessutom haft känningar som mensvärk idag vilket verkar helskumt och alldeles fel i tiden.

Inga kommentarer: