fredag 12 september 2008

TGIF

Jag älskar fredagar! Hela helgen ligger framför en och den frihetskänslan tilltalar mig. Bland de roligaste kvällar jag haft är definitivt after work på fredagar som blivit after midnight, before dawn och tom after dawn. Tyvärr arbetar jag inte på samma ställe nu längre och fredagshäng existerar inte på det nya.
Läste i tidningen i morse om after work på Dockan i Malmö med live jazz, hur härligt låter inte det? Man får ju passa på nu barnlös som man är tänker jag... Men vem ska med? Alla vänner är gravida, nyförlösta eller måste hem till sina existerande små. I alla sammanhang ska man behöva känna sig ensam pga att man inte lyckas få barn. Vänner går vidare med sina liv och det är ju så klart så det ska vara, men jag känner mig lite ensam kvar. Eftersom jag tyvärr fortfarande kan så vill jag leva SATC liv, på riktigt men det är liksom bara jag som kan det numera så det får bli på DVD istället.
Även om verkligheten inte ser ut riktigt som jag vill så är det ändå fredag och det kan i alla fall ingen ta ifrån mig, TGIF!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej och tack för kommentarer på min blogg! Ja fy vad man kan känna sig ensam som barnlös, det är en känsla jag aldrig kommer att glömma.
Kram!
Anna-Bell

Anonym sa...

Visst är fredagar den härligaste dagen på hela veckan?! Håller med dig. Tar inte många minuter för mig att ta mig till Dockan så hör av dig om du vill dras med en annan ofrivilligt barnlös SATC-fan.
Kram!