fredag 19 september 2008

Another TGIF

Så var det fredag igen. Tiden går ju så galet fort ibland!
Denna veckan är verkligen inte kul, tre dagar i S-holm och i morgon bär det av igen, "here I come Europe". Hinner ju bara packa om och gnälla lite här hemma om hur jag hatar resväskor, att packa upp och ned och inte minst all tvätt däremellan... Förberedelser, långa dagar och utmattning ligger framför mig de kommande fem dagarna.
Min älskade man gör vad han kan, fixar, donar och lagar mat för att jag ska kunna koppla av. Han är verkligen så underbar och jag uppskattar det oerhört!
Jag har börjat småblöda idag och det bådar inte gått. Senaste menstruationens början var ett helvete utan dess like. Jag hade så ont att jag kräkte för första gången i ett sådant sammanhang och jag mådde så himla dåligt att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Jag har inte tid att må så denna gången! Vad ska jag ta mig till om det slår till på flygplanet, eller under dagarna när det inte passar, eller på natten när jag behöver min sömn? Det är sjukt, man har ju inte ens tid att menstruera, vad är det här?
Som vanligt blir man besviken när blödningen kommer även om man innerst inne vet att det inte fanns så stor chans att man skulle vara gravid. ÄL-stickorna visade inget utslag och mannen var borta under tid för beräknad ÄL. Jag har varit bortrest mycket så om det skulle ha tagit denna gången så hade det nära inpå varit en jungfrubefruktelse alternativt otrohet.
Det positiva är att jag förhoppningsvis kan få börja spraya om 3 veckor. Hur jag nu ska få tid att ringa och samordna det hela från utlandets späckade schema återstår att se... Får nog kalla min man till räddning! Det löser sig:)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, jag vet exakt hur det känns. Jag har menssmärtor som skulle knäcka den kaxigaste mannen. När den är på intåg ställer jag in i stort sett allt som planerats för det går ibland inte att komma ur sängen. Har hört att det blir bättre efter man har fött barn... ironiskt så man vill gråta. Jag hoppas du slipper det värsta nu när du är på resande fot. Skoj att du får börja spraya snart iaf:-) Upptagen två helger i rad här nu, men det hade varit skoj att träffas. När vi uppenbarligen finns nära varandra känns det som slöseri att inte träffas! Kan väl försöka få in något framöver? Behöver ju inte vara en helg iofs. Ha en skön vecka!
Kram på dig!

Anonym sa...

Glömde hälften av vad jag skulle säga...Jag förstår vad du menar med att "vara värd de extra kalorierna". Så har jag också tänkt, och tänker framförallt under behandlingarna. Jag har dock försökt tänka om och tänker istället att jag är värd att tas omhand. Dvs, jag är värd träning och nyttig mat eftersom det är det som i längden är bra för mig. Men ack så svårt när man står framför Karamellkungens utbud på Maxi...
Vi får peppa varandra! Kanske ut och röra på oss tillsammans?