söndag 24 augusti 2008

Semesterlunk, förträngning & träningsvärk

I morgon börjar arbetet igen efter 4 veckors semester. Jag har först idag fått in den där sköna känslan, lunket som man upplever efter en tids ledighet. Den känslan är så härlig men har i år låtit vänta på sig. Skulle tro att fördröjningen berott på ivf-försöket som naturligtvis slukat en hel del energi. Jag har arbetsmässigt en intensiv höst framför mig och dessutom ska det ju helst finnas plats för vårt andra ivf-försöket så jag är inte 100% sugen på att starta höstterminen just nu. Tyvärr är det inte mycket att göra något åt. Därför har jag istället passat på att grilla, äta middagen ute, avnjutit lite vin och försökt förtränga morgondagen så kraftigt jag bara förmår. Går inte så bra för man kan ju inte låta bli att kolla klockan hela tiden så man vet hur många timmar av friheten som återstår...
Har också spelat badminton idag för första gången på riktigt länge och mina muskler gör mer än måttligt ont - redan. Kommer nog inte ha det snyggaste rörelsemönstret de närmaste dagarna, men det var det värt! Aj,aj,aj måste komma igång med träningen också.

Inga kommentarer: