fredag 22 augusti 2008

Misstro, kräk & insikt

Varje gång jag sett klippet på tjejen som kräkte i direktsändning under ett spelprogram så har jag trott att hon var bakfull eller något. Hennes egna förklaringar om att hon skulle haft mensvärk har jag inte köpt för en sekund - förrän idag... Jag har aldrig upplevt några vidrigare menstruationssmärtor än de jag hade under dygnets tidiga morgontimmar. Efter att ha överlevt denna pärs så måste jag be om ursäkt för min misstro och intyga att det är fullt möjligt att kräka även av mensvärk.
Jag antar att det för min del berodde på behandlingen och hoppas innerligt att det inte är något som ska återkomma! I vanliga fall är det inte heller någon lek, men idag var det fullkomligt outhärdligt. Jag kan ta ordentlig fysisk smärta som när man slår sig, skär sig, har ont i huvudet eller ryggen men den där molande, ilande, äckliga, obehagliga känslan som dyker upp en gång i månaden är svårare att tackla.
Efter denna härliga morgon så kände jag mig en aning utpumpad och än mindre upplagd för mötet med min, i mina tankar nygravida väninna. Tala om hur dum jag känner mig nu då... Hon var inte alls gravid och vi hade hur trevligt som helst och jag behövde inte bli ett dugg avundsjuk. Inte bra att man blir så hjärntvättad av sina egna problem att man förvränger världen och målar upp scenarion att bekymra sig över när de inte ens existerar. Måste arbeta på det och inte låta världen verka fulare än den är.
Min fina man kontaktade kliniken idag och det är upp till oss när vi vill köra igång nästa försök. Får se när det kan funka i praktiken.

2 kommentarer:

Uniflora sa...

Jag har vänner som också genomgått ivf och som efter det fått värre både ägglossningsvärk och mensvärk. Verkar skumt. För min del har det (tack och lov) gått åt andra hållet - hittills.

zygoten sa...

Hjälp! Får väl se hur det utvecklar sig. Lite kusligt det där om man rubbar kroppens tidigare sätt att vara.