torsdag 21 augusti 2008

Regn, blod & gräs

Fysisk sysselsättning är bra för att skingra tankarna. Även om jag vet det så utnyttjar jag inte det tillräckligt vilket är oerhört destruktivt. Det räcker egentligen med små projekt. Som idag när jag sprang runt med gräsklipparen för att hinna bli färdig innan regnet - och blev det! Då hinner man inte mala en massa tänk om, varför blev det, varför är det, när ska det, ska det och hur ska det???... En del av er vet precis vad jag menar. Tankepauserna är sköna och som välbehövligt bränsle. Under tiden kom till och med blödningen som jag väntat på igång, bra! Har också hunnit agera it-support och fixat bonusbarnens dator.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Så himla tråkigt att du blev överstimulerad. Som du kanske läst hade jag motsatta problemet förra gången. Det är förödande att inte få vara med om ett återinförande. Man känner sig så snuvad efter allt man gått igenom.

Jag förstår din oro inför jobbet, det är inte lätt att kombinera. Men man kan om man måste. Jag har inte alls varit disträ denna gången så jag antar att biverkningarna kan skifta. Däremot har jag mått mycket sämre på andra sätt. Tröttheten har varit överjävlig och det är ju jobbigt när man samtidigt måste sköta sitt arbete. Jag hade dock aldrig avstått att göra det för att jag arbetar men det beror ju också på vilket arbete man har. Jag hoppas ni får påbörja försök 2 så snart som möjligt. Skoj att du hittade mig, nu finns du i mitt blickfång likaså;-)

zygoten sa...

Tack för ditt svar! Precis så är det. Man känner sig verkligen snuvad. Jag hoppas jag kan få ihop planeringen med arbetet så vi kan försöka igen under hösten och att jag kan fungera någorlunda som vanligt.