tisdag 15 september 2009

Anka? Jag trodde det var gås!



Jag kan inte låta bli att kommentera Mrs Anna Anka som vi kunde se i gårdagens Svenska Hollywoodfruar på tv3 och jag är inte den enda idag har jag märkt. Hur mycket man än önskar att man inte ska bry sig så går det inte att låta bli. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt en människa som är så verklighetsfrånvänd. Hur kan man så totalt tappa bort sitt sunda förnuft och ursprung. Hon kommer trots allt bara från lilla, meningslösa Bjuv här i Skåne. Jag undrar om det hela är ett skämt. Är hon på riktigt? Snacka skit om "bondlurkarna" som är gäster på deras VIP fest, håna barnflickan, köra med hushållerskan, vara för fin för bakvägarna, bära resväskor horisontellt, käka brosk för att slippa cancer etc. Det fanns ju ingen ände på eländet.
Det där eländet har ju trots allt ett stort underhållningsvärde och som jag sa, även om jag inte vill kan jag inte låta bli. Jag kommer garanterat att se nästa avsnitt också, detta tillsammans med många andra. Grattis till tv3!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, hon var ju helt underbar. Eller tragisk, beroende på vilket sätt man väljer att se henne på. De andra verkade ju betydligt mer "normala" men Mrs Anka gör ju att jag bara längtar till nästa avsnitt;)

(och ja, Bjuv är verkligen en meningslös ort...)

Mikaela de Ville sa...

Ja men vilken människa! Haha1 Jag är ju oerhört svag för sån här skäms-TV, så nog kommer jag se fortsättningen!