torsdag 10 september 2009

Himmelriket har öppnat sig


Först och främst tack för alla era kommentarer med tips om blöjor och bröstmjölkspump. Letandet efter den ultimata blöjan fortsätter, pumpen har jag hittat idag.
Jag har hamnat i himmelriket! Nåja, allt är ju relativt och saker och ting har verkligen förändrats. Om himmelriket förut kunde vara att få dricka en riktigt god champagne så är himmelriket nu att ha en riktigt bra bröstpump:) Har idag införskaffat mig en Philips Avent Isis och det är underbart! Inga söndersmulade bröstvårtor, inget slitsamt tvåhandspumpande, ingen tidsödande smärtsam process. Skillnaden är som natt och dag. Jag använde förut Apotekets enkla handpump. I mitt tycke kan den på sin höjd tjäna som en ful blomstervas i en lekstuga! Det har gjort SÅ ont och tagit lång tid att prestera några ynka ml, men jag mitt dumma nöt har kämpat på... Nu är det slut på det och jag behöver inte längre fasa de gånger Bönan bara äter ett bröst eller jag är överfull. Inser också att det kommer vara fullt möjligt att ladda frysen inför framtida utflykter på egen hand. Med blomstervasen kändes den möjligheten ganska långt borta. Jag är så nöjd och kommer aldrig råda någon att köpa ett stavformat, hårt tortyrredskap för att tömma sina bröst när det finns silikonvadderade, mjuka "fluffpumpar" för samma ändamål. Så himla bra!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tjoho, GRATTIS!!!! Så skönt att du gillar den, är själv grymt nöjd med min:) Kram från mjölkkossan

MochM sa...

Härligt med nya himmelriken! :o)
En fråga. Behövde du pumpa från början? Känner att jag, åtminstone inte än, absolut inte har mer än vad som räcker åt Vera.

zygoten sa...

Nej, jag behövde inte pumpa direkt från början utan först efter några veckor. Nu är det mest om hon bara äter ena bröstet eller om hon sover för länge som jag själv känner att jag behöver pumpa ur. /Z