lördag 1 augusti 2009

NADA!

Jag är ledsen att åter igen behöva skriva ett inlägg med bönan på min insida. Inget har hänt trots hinnsvepning och promenader... Blödningen har avtagit och jag misströstar något grymt. Är så trött att jag helst skulle vilja sova dygnet runt trots att jag inte kan just det - sova. Vet inte varför egentligen. Tack för alla uppmuntrande kommentarer på föregående inlägg och till er som delade med er av egna erfarenheter från hinnsvepning.
Glömde ju skriva att det där min "sommarBM" pratade om att sätta igång ivf-graviditeter direkt efter passerat BF bara verkade vara tomt prat. Några sådana riktlinjer existerar inte på vårt sjukhus. Så jag kan nu se fram emot minst 2 1/2 vecka till i detta vakum om jag inte rent av ska bli den första människan att genomgå en elefantgraviditet på sådär 2 år.

5 kommentarer:

Signora sa...

Äh, jag tror du luras. Antingen sitter du redan där och snusar på en liten bebis men vill behålla henne för dig själv och inte dela med dig ;-) eller så har du helt enkelt ätit en väldig massa pizza det senaste halvåret och är inte alls gravid?! ;-)

ELLER så kommer bönan så snart, så snart och då glömmer du vips känslan av hopplöst väntande! :-) Jag tror egentligen på det senare och hoppas fortfarande att det blir IDAG!

Kram vännen!

Hanna sa...

Usch vad jobbigt! Jag håller verkligen tummarna för att de blir - idag!!! Stor kram!

MochM sa...

Nämen vad tusan. Igår trodde jag faktiskt att det hade hänt.
Min BM sa att man sätter igång IVF-are på 41+0. Hoppas det är samma hos er för då är det åtminstone "bara" en och en halv vecka kvar. Men jag tror nog Bönan vill komma ut innan dess. Jag hoppas det för din skull!
Kram m.

Anonym sa...

Åh vad jag hoppas att lilla Bönan är hos er nu! Jag trodde ju att jag skulle föda 2/8, men kanske var det dig jag "såg". Hoppas det! Stor kram från mig o Molly

zygoten sa...

Söta Maria,
Vad jag önskar att du har rätt, men i så fall börjar det bli brådis nu... Kram till dig och Molly!