söndag 2 augusti 2009

Vecka 39+3

Har ju tre dagar kvar till BF så egentligen är jag väl inte berättigad att klaga än, men historien gör det svårt att låta bli... Börjar undra vad som är fel. Vad finns det för orsaker som kan göra att en bebis inte kommer ut trots att kroppens alla förberedelser verkar klara? Bebis ligger fixerad LÅNGT ner i bäckenkanalen, tappen är utplånad, livmodermunnen öppen 2-3 cm, slemproppen lossnat, hinnsvepning gjord och ändå händer inget. Har bönan växt fast?! Jag blir förbryllad. Först behöver vi hjälp att få in ett barn sen behöver vi hjälp att få ut det, så knasigt.
Har tid till ordinarie BM om några dagar och känner mig inte särskilt upplagd för det. Har på ett sätt förlorat förtroendet för henne även om det så klart inte alltid kan vara lätt att göra korrekta bedömningar. Önskar ändå att hon inte varit så bensäker på att bebis skulle vara ute om max 1 vecka från den dagen jag var i v 34+6. Det har liksom bara gjort väntan värre. Sommaren har försvunnit iväg och jag har varit oerhört begränsad i vad jag företagit mig. Nu är jag så trött att jag inte orkar dra iväg på några större event men det hade jag faktiskt kunnat tidigare.

3 kommentarer:

MochM sa...

Förstår verkligen att det känns hopplöst. Undras vilka grunder BM hade att slänga ur sig den där "om en vecka max" beräkningen.
Hoppas på Bönskörd snart!
Kram!

nn sa...

Hoppas att bloggtystnaden beror på att du har fått en liten böna som du inte kan slita ögonen från :-)

Hanna sa...

Ja, nu måste det väl ändå ha skett...? Hoppas, hoppas! Stor kram!