torsdag 5 november 2009

Vaccination

Häromdagen fick lilla tjejen sin 3-månaders vaccination. Det hjälper inte att jag behandlat mängder med patienter genom åren för när de skulle sticka i henne, min fina dotter så var det riktigt jobbigt -för mig. Hon fixade det hela finfint och grät inte särskilt mycket. På kvällen hade hon däremot en period då hon var så himla ledsen och förtvivlad. Vi kunde inte trösta henne på något sätt och jag kände mig liten och hjälplös. Det verkade som hon hade ont i kroppen för så fort man ändrade läge på henne så blev hon ledsen igen efter att ha tystnat för en stund. Hon hade ingen feber men vi gav henne Alvedon till slut och efter ca 20 minuter så lugnade allt ner sig och hon somnade på min mage. Aptiten var inte heller på topp den dagen och hon var lite tröttare än vanligt dagen efter men nu verkar hon ha repat sig och jag hoppas att reaktionen är över för denna gången. Hur har det varit för era små när de fick 3-månaders vaccin?

3 kommentarer:

Sara sa...

Tack! :)
Jo, det var ett bra tecken visade det sig. Och molvärken sitter kvar så jag hoppas det fortfarande är bra. :D

Kram

Anonym sa...

Så komiskt att jag just har skrivit om 3-månaders vaccineringen hos mig!!!

Molly har vaccinerats idag och har reagerat ungefär som din lilla. Och jag håller med, så hemskt det känns när hon bara gråter och man inte kan trösta henne. Det skär i hjärtat på mig! Hoppas vi får en bra natt.

Många kramar till dig och lilltjejen

Hanna sa...

För Adelia var det samma sak. Hon skrek inte speciellt mkt (trots att hon var tvungen att ta ena sprutan 2 ggr pga den första hamnade i ett blodkärl...). På sena eftermiddagen blev hon dock otröstlig, men en alvedon gjorde susen. :) Snart dags för 5-månadersvaccinet nu. Tiden går så fort! Kram Hanna